Alla inlägg den 18 augusti 2021

Av Nätverket Språkförsvaret - 18 augusti 2021 15:36

Jag följer med intresse dessa förträffligt bra insändare adresserade till Robin Holmberg, lokal politiker i Ängelholm. Tråkigt att en så betydande politiker inte besvärar sig att svara, urdåligt tycker jag.


Som både mormor och farmor ligger självklart mitt intresse i hur våra barnbarn har det i skolan. Av erfarenhet vet jag att det finns otroliga brister i den kommunala skolan som du Robin Holmberg borde ta i istället för att etablera IES i vår kommun.


Bristerna består i att lärare blir utsatt, trakasserade, mobbade, sparkade på och spottade på. Detta utan att få stöd av sina chefer. Barn som blir mobbade som varken lärare eller rektorer ser allvaret i det, trots att mobbning i våra skolor har varit förbjudet under många år.


Nej du Robin, du har mycket att förändra i den kommunala skolan innan du planerar någon annan skola där överskottet går till skatteparadis.


Jag ser fram emot att träffa dig när det är valdagar på torget i Ängelholm, men du kommer väl inte?


Svarar du inte på denna kritik tycker jag att du har missbrukat din rätt som politiker i vår stad och skall då avgå.


En frustrerad och arg farmor

 

(Insändaren har tidigare publicerats i Helsingborgs Dagblad/NST den 14/8 2021)


(Denna nätdagbok är knuten till nätverket Språkförsvaret)

Presentation

Omröstning

Är älvdalskan ett språk eller en dialekt?
 Älvdalskan är ett språk
 Älvdalskan är en dialekt
 Vet inte

Fråga mig

142 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg hellre!

Irriteras du av ett onödigt engelskt lånord och kan föreslå ett ersättningsord?  Skicka det i så fall till ersattningsordet@sprakforsvaret.se.  Om granskningsgruppen tycker att det är ett bra ord, belönas du med "Svenskan - ett språk att äga, älska och ärva" och ordet förtecknas också i avdelningen "Säg hellre!"

Blogtoplist


Ovido - Quiz & Flashcards