Alla inlägg den 9 maj 2021

Av Nätverket Språkförsvaret - 9 maj 2021 14:51

 


Enkelt och tydligt. Framförallt inget krångel över utrikiska!


Mer av denna vara - Mycket mer!


ABC 123


(Denna nätdagbok är knuten till nätverket Språkförsvaret)

Av Nätverket Språkförsvaret - 9 maj 2021 08:00

Söndagens svenskspråkiga sång


Melissa Horn och Lars Winnerbäck - Som jag hade dig förut


Söndagens svenskspråkiga dikt


Jag älskar dig


Jag älskar dig

med styrkan av min livsångest

med markens rop efter regnets kyssar

med höjden av min glädje

med djupet av min sorg


Jag dricker ditt ljus

jag dricker ditt mörker

Mina ögon vakar som fågelskuggor

över ditt sinne som är strimmigt

av årstidernas vattenfall


Jag älskar dig

med mina händers frihetslängtan

älskar dig från kaktussnåret

kring mitt kaos

älskar dig med avståndets djärva mod

med närhetens fega ångest


Jag längtar ständigt efter dig

så som natt och dag längtar efter varann

Jag åtrår dig

så som livet åtrår evigheten!


Maria Wine

 

(Denna nätdagbok är knuten till nätverket Språkförsvaret)


Presentation

Omröstning

Är älvdalskan ett språk eller en dialekt?
 Älvdalskan är ett språk
 Älvdalskan är en dialekt
 Vet inte

Fråga mig

142 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg hellre!

Irriteras du av ett onödigt engelskt lånord och kan föreslå ett ersättningsord?  Skicka det i så fall till ersattningsordet@sprakforsvaret.se.  Om granskningsgruppen tycker att det är ett bra ord, belönas du med "Svenskan - ett språk att äga, älska och ärva" och ordet förtecknas också i avdelningen "Säg hellre!"

Blogtoplist


Ovido - Quiz & Flashcards