Alla inlägg den 13 november 2023

Av Nätverket Språkförsvaret - 13 november 2023 15:00

 

(Brevväxling med Din Sko)


Hej,

Tack för att ditt mejl och din feedback!


Vi jobbar regelbundet men vårt material och jag kommer ta din feedback vidare till berörd avdelning.
Jag hoppas du fick bra hjälp av vår personal och hade en bra upplevelse i övrigt.

Hoppas du får en trevlig helg!
Vänliga hälsningar,
Madeleine
DinSko.se

13/10 2023

Hej Din Sko!
 
Jag som svensk medborgare i generationer på både min fars och mors sida blev minst sagt lite undrande när jag besökte en galleria på Backaplan i Göteborg för ett tag sedan.


Det gäller er butik på nämnda galleria med den stora skylten vid entrén DIN SKO. Vid inträdet i butiken fick jag ett intrycka av att befinna mig i en butik i England, hela butiken var fylld med reklam och textskyltar enbart på engelska, vad jag såg inte ett ord på svenska.
 
Min fråga som svensk kund i en butik i Sverige är vad företaget vill förmedla med att överhuvudtaget inte kommunicera på svenska med sina kunder?
 
Med vänlig hälsning
Roland Waltersson

 

(Denna nätdagbok är knuten till nätverket Språkförsvaret)


Presentation

Omröstning

Är älvdalskan ett språk eller en dialekt?
 Älvdalskan är ett språk
 Älvdalskan är en dialekt
 Vet inte

Fråga mig

142 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg hellre!

Irriteras du av ett onödigt engelskt lånord och kan föreslå ett ersättningsord?  Skicka det i så fall till ersattningsordet@sprakforsvaret.se.  Om granskningsgruppen tycker att det är ett bra ord, belönas du med "Svenskan - ett språk att äga, älska och ärva" och ordet förtecknas också i avdelningen "Säg hellre!"

Blogtoplist


Ovido - Quiz & Flashcards